Włoska bruschetta

Włoska bruschetta to odrobina włoskiej kuchni na śniadanie lub podwieczorek. Wypróbuj jeden z pomysłów na skropioną oliwą grzankę z pomidorami, czosnkiem i bazylią.

włoska bruschetta
Włoska bruschetta

SKŁADNIKI

  • 2-3 duże dojrzałe pomidory
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 8 kromek ciabatty lub innego pszennego chleba
  • 2-3 łyżki oliwy
  • kilka gałązek bazylii
  • sól, pieprz świeżo zmielony

PRZYGOTOWANIE

  1. Pomidory ułożyć na sicie, sparzyć wrzątkiem, przelać zimną wodą, obrać ze skórki. Przekroić, usunąć gniazda nasienne i nasady ogonków. Miąższ pokroić w drobną kostkę.
  2. Czosnek obrać, drobno posiekać lub przepuścić przez praskę.Przełożyć do miseczki, dodać odrobinę soli, rozetrzeć. Dodać posiekane pomidory, wymieszać. Doprawić do smaku świeżo zmielonym pieprzem. Odstawić do lodówki.
  3. Kromki pieczywa skropić oliwą, ułożyć na wyłożonej pergaminem blaszce, upiec na złoty kolor. Pieczywo można też przyrumienić na suchej patelni. Gorące kromki obłożyć pomidorami z czosnkiem. Na każdej kromce ułożyć 2-3 listki opłukanej i osuszonej bazylii.
Poprzedni artykułSyrop z mniszka
Następny artykułSałatka z liści mniszka

1 KOMENTARZ

  1. Włoskie smaki to jest coś co mnie interesuje, Często szukam nowych pomysłów na włoskie dania. Wypróbuję też ten przepis. Zobaczymy co wyjdzie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Share post:

Subscribe

Popularne przepisy

Inne przepisy kulinarne
inne przepisy

Konfitury z zielonych pomidorów

Do przygotowania tej konfitury można wykorzystać niedojrzałe pomidory. Zaskakująca w smaku, jest świetnym dodatkiem do kanapek, naleśników i mięs.

Sałatka pomidorowa

Bardzo prosta w przygotowaniu sałatka z czerwonych pomidorów w połączeniu z czarnymi oliwkami. Czosnek, bazylia i majeranek to idealne dodatki do tego dania.

Sałatka z gruszkami i bekonem

Smak tego dość nietypowego połączenia gruszek i cykorii z bekonem z pewnością urozmaici kilka liści czerwonej sałaty.

Sałatka nicejska

Kolorowa, lekka i zdrowa, będzie ozdobą każdego posiłku. Z sałatą, pomidorami, czerwoną cebulą, tuńczykiem, filetami anchois, dwoma rodzajami oliwek.