Migdały – wartościowa przekąska i naturalny kosmetyk

Migdały nie bez przyczyny nazywane są „królem orzechów”. Chociaż tak naprawdę nie są to orzechy, a nasiona migdałowca zwyczajnego, nie można odmówić im tego zaszczytnego miana. Posiadają wiele cennych dla zdrowia składników odżywczych. Doceniane są zwłaszcza przez osoby zmagające się z nadmiernym stresem oraz pragnące zgubić zbędne kilogramy. Sięgają po nie także kobiety w ciąży, by złagodzić mdłości i zgagę. Stanowią doskonały dodatek do słodkich wypieków oraz deserów. Świetnie komponują się również z wytrawnymi potrawami. Uniwersalne zastosowanie migdałów oraz prozdrowotne właściwości sprawią, że nie może ich zabraknąć w Twojej kuchni!

  • Nasiona o niesamowitej mocy
  • Właściwości migdałów
  • Zastosowanie
  • Jak spożywać?
  • Przeciwwskazania do stosowania
  • Gdzie kupić i ile kosztują?

Nasiona o niesamowitej mocy

Migdały są klasyfikowane jako nasiona, często błędnie nazywane orzechami. Bakalie te pozyskuje się z drzewa nazywanego migdałowcem zwyczajnym, które pochodzi z rejonów Bliskiego Wschodu. Wyróżnia się dwie odmiany: migdały słodkie i gorzkie. Te pierwsze mogą być spożywane na surowo, znajdują zastosowanie nie tylko w przemyśle spożywczym, ale również kosmetycznym. Migdały gorzkie wykorzystuje się natomiast do produkcji olejku migdałowego, który służy m.in. do wytwarzania likierów i esencji zapachowych. Migdały słodkie uprawiane są na zdecydowanie szerszą skalę. Mają słodkawy, lekko maślany smak. Odznaczają się wysoką zawartością cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Mają podłużny kształt, pokryte są brązową skórką, która nadaje im gorzkawego posmaku. Wnętrze tych nasion ma kremowy kolor. Wyśmienicie smakują spożywane na surowo bez żadnych dodatków, jako wartościowa przekąska. Stanowią również doskonały dodatek do słodkich i wytrawnych wypieków. Z migdałów produkuje się również mąkę migdałową, która stanowi zdrowszą alternatywę dla tradycyjnej mąki pszennej. Z nasion migdałowca przygotujesz także pożywną pastę kanapkową. Najwyższej jakości migdały, pozyskiwane wyłącznie od sprawdzonych dostawców znajdziesz tutaj https://www.cosdlazdrowia.pl/orzechy/migdaly-cale-1000g-hiszpanskie/produkt-152

Właściwości migdałów

Migdały to prawdziwa bomba witaminowa. Są również źródłem niezbędnych dla naszego zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawierają znaczne ilości flawonoidów, pomocnych w walce z nadciśnieniem. Wysoka zawartość witaminy E sprawia, że regularne ich spożywanie może przyczynić się do redukcji złego cholesterolu. Przy okazji zadbamy o stan naszej skóry, włosów i paznokci. W migdałach znajdziemy również spore ilości magnezu. Dlatego też powinny sięgać po nie osoby szczególnie narażone na stres. To także doskonała przekąska zalecana dla osób uczących się, ponieważ wspiera koncentrację i szybkość zapamiętywania. Nasiona migdałowca są chętnie spożywane przez osoby dbające o szczupłą sylwetkę. Zapewniają uczucie sytości na długo i ograniczają podjadanie między posiłkami. Docenią je również sportowcy z uwagi na działanie poprawiające wydolność mięśniową. Migdały to także przekąska idealna dla kobiet w ciąży. Pozwala ograniczyć występowanie dolegliwości żołądkowo-trawiennych tj. nudności oraz zgaga. Poza tym spora ilość kwasu foliowego zawartego w migdałach zadba o prawidłowy rozwój dziecka.

Zastosowanie

Słodkie migdały mają szerokie zastosowanie w kuchni. Można je spożywać na surowo, ale również z powodzeniem dodawać do domowych przetworów. Pamiętajmy jednak, że poddane obróbce termicznej tracą cenne dla naszego zdrowia witaminy. Stanowią idealny dodatek do ciast. Mogą być używane w całości, w płatkach lub w formie sproszkowanej. Migdały to także podstawowy składnik marcepanu. Używa się ich także do produkcji słynnego włoskiego napoju alkoholowego znanego jako amaretto. Z migdałów pozyskuje się także olejek, który stanowi składnik wielu kosmetyków. Wykazuje on działanie nawilżające oraz regenerujące. Kwas AHA zawarty w gorzkich migdałach stosowany jest do zabiegów kosmetycznych mających na celu zwalczanie zmian trądzikowych.

Jak spożywać?

Migdały dostarczają naszemu organizmowi wielu cennych dla zdrowia składników odżywczych, ale również spore ilości kalorii. W 100 gramach znajdziemy ponad 600 kalorii! Dlatego też nie powinno się spożywać więcej niż 40 g nasion migdałowca dziennie. Migdały świetnie smakują na surowo w dowolnej formie. Można dodać je do porannej owsianki lub jogurtu. Stanowią doskonały dodatek do słodkich wypieków. Przygotujemy z ich dodatkiem np. sycące ciasteczka owsiane. Jeśli dysponujemy blenderem, możemy zrobić z migdałów mąkę, z której powstaną wyśmienite naleśniki, gofry lub spód do pizzy. To zdrowsza alternatywa dla mąki pszennej z uwagi na wysoką zawartość dobrze przyswajalnego białka.

Przeciwwskazania do stosowania

Z uwagi na wysoką kaloryczność nie zaleca się stosowanie migdałów u osób o nadmiernej masie ciała. Powinny uważać na nie również osoby cierpiące na alergie pokarmowe. Migdały, jak każde orzechy, mogą wywoływać reakcje uczuleniowe. Wszelkiego rodzaju niepokojące objawy (jak np. duszności, wysypka, bóle brzucha, biegunka) powinny skłonić nas do niezwłocznej konsultacji lekarskiej.

Gdzie kupić i ile kosztują?

Migdały oferowane na sklepowych półkach mogą znacząco różnić się ceną. Idzie za nią przede wszystkim jakość produktu. Przed zakupem dokładnie przyjrzyj się nasionom. Powinny być całe, bez nalotu. Nasiona, które łatwo kruszą się, najprawdopodobniej zostały poddane obróbce termicznej, co sprawia, że utraciły swoje cenne dla zdrowia właściwości. Gwarancją najwyżej jakości produktu jest także szczelne opakowanie. Dobrym rozwiązaniem są zakupy przez internet w sprawdzonym sklepie oferującym zdrową żywność. W dokonaniu prawidłowego wyboru mogą nam pomóc opinie innych klientów. Za opakowanie migdałów o wadze 250 g zapłacimy ok. 15,00 zł.


Migdały są źródłem wielu witamin i minerałów, które wspierają codzienną pracę naszego organizmu. Spożywane regularnie, lecz z umiarem z pewnością przyniosą korzystne efekty zdrowotne. Pamiętajmy przy tym o odpowiednio zbilansowanej diecie i aktywności fizycznej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Podobne wpisy